0 0.00
0 0.00
pexels-mikhail-nilov-7676955
pexels-cottonbro-5871227

5 יתרונות בריאותיים של לימונים

הלימונים עשירים בויטמין C, סיבים ותרכובות צמחים.

חומרים מזינים אלו אחראים למספר יתרונות בריאותיים.

למעשה, לימונים עשויים לתמוך בבריאות הלב, בקרת משקל ובריאות מערכת העיכול.

להלן 5 יתרונות בריאותיים מבוססי ראיות של לימונים.

 

1. מסייע בבריאות הלב

לימונים הם מקור טוב לויטמין C.

לימון אחד מספק כ-31 מ”ג של ויטמין C, שהם 51% מהצריכה היומית .

מחקרים מראים שאכילת פירות וירקות עשירים בויטמין C מפחיתה את הסיכון למחלות לב ושבץ.

עם זאת, לא רק ויטמין C נחשב טוב ללב שלך . הסיבים והתרכובות הצמחיות בלימונים עלולות גם להוריד משמעותית כמה גורמי סיכון למחלות לב .

לדוגמה, מחקר אחד גילה שאכילת 24 גרם של תמצית סיבי הדר מדי יום במשך חודש הפחיתה את רמות הכולסטרול הכוללות בדם.

תרכובות צמחיות שנמצאו בלימונים – כלומר הספרידין ודיוסמין – נמצאו גם כמפחיתות כולסטרול .

2.מסייע בירידה במשקל

לימון ידוע לעתים קרובות כמזון לירידה במשקל , ויש כמה תיאוריות מדוע זה קורה.

תיאוריה נפוצה אחת היא שסיבי הפקטין המסיסים שבהם מתרחבים בקיבה, ועוזרים לך להרגיש שובע לאורך זמן.

עם זאת, לא הרבה אנשים אוכלים לימונים שלמים. ומכיוון שמיץ הלימון אינו מכיל פקטין, משקאות מיץ לימון לא יפעלו באותו אופן.

תיאוריה אחרת מציעה ששתיית מים חמים עם לימון תעזור לך לרדת במשקל .

עם זאת, ידוע ששתיית מים מגדילה זמנית את מספר הקלוריות שאתה שורף, כך שייתכן שהמים עצמם עוזרים לירידה במשקל – לא הלימון .

3. למנוע אבנים בכליות

חומצת לימון עשויה לסייע במניעת אבנים בכליות על ידי הגדלת נפח השתן והעלאת ה-pH בשתן, יצירת סביבה פחות טובה להיווצרות אבנים בכליות.

רק חצי כוס (4 אונקיות או 125 מ”ל) של מיץ לימון ליום עשויה לספק מספיק חומצת לימון כדי לסייע במניעת היווצרות אבנים אצל אנשים שכבר סבלו מהם.

4. הגנה מפני אנמיה

אנמיה מחוסר ברזל שכיחה למדי. זה קורה כאשר הגוף לא מקבל מספיק ברזל מהמזונות שאנו אוכלים.

לימונים מכילים מעט ברזל, אך הם בעיקר מונעים אנמיה על ידי שיפור ספיגת הברזל ממזונות צמחיים.

מכיוון שהלימונים מכילים גם ויטמין C וגם חומצת לימון, הם עשויים להגן מפני אנמיה על ידי הבטחת לספוג כמה שיותר ברזל מהתזונה שלך.

 

5. שיפור בריאות מערכת העיכול

הלימונים מורכבים מכ-10% פחמימות, בעיקר בצורה של סיבים מסיסים וסוכרים פשוטים.

הסיב העיקרי בלימונים הוא פקטין, צורה של סיבים מסיסים הקשורים ליתרונות בריאותיים רבים.

סיבים מסיסים יכולים לשפר את בריאות המעיים ולהאט את העיכול של סוכרים ועמילנים. השפעות אלו עלולות לגרום להפחתת רמות הסוכר בדם .

עם זאת, כדי לקבל את היתרונות של סיבים מלימונים, אתה צריך לאכול את העיסה.

אנשים ששותים מיץ לימון, ללא הסיבים המצויים בעיסה, יפסידו את היתרונות של הסיבים.

בשורה התחתונה

לימונים מכילים כמות גבוהה של ויטמין C , סיבים מסיסים ותרכובות צמחיות המעניקות להם מספר יתרונות בריאותיים.

לימונים עשויים לסייע לירידה במשקל ולהפחית את הסיכון למחלות לב, אנמיה, אבנים בכליות, בעיות עיכול וסרטן.

לא רק שהלימונים הם פרי בריא מאוד , אלא שהם גם בעלי טעם וריח מובהקים ונעימים שהופכים אותם לתוספת נהדרת למאכלים ולמשקאות.

מבחר לימונים לרכישה באתר:

לימון

2.9012.80
נקה
יח׳
    0
    הסל שלך
    עגלת הקניות ריקה

      התחברות מהירה

      logo

      הרשמה מהירה

      logo

      119-1193658_page-under
      שימו לב !

      כאן בונים

      האתר נמצא כרגע בשלבי תחזוקה ולכן לא ניתן לבצע הזמנות